top of page
Talajcsavar Debrecen logo 2.png

Általános szerződési feltételek

Talajcsavar Debrecen

1. Bevezetés

  

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) vonatkoznak minden olyan szolgáltatásra és termékre, amelyet a Balogh Sisters Bt. (székhely: 4031 Debrecen, Kenézy Gyula utca 9., adószám: 26137678-2-09, cégjegyzékszám: 09-06-016300, a továbbiakban: Szolgáltató) nyújt a www.keritesrendszer.huwww.talajcsavardebrecen.hu és www.mobilhazdebrecen.hu weboldalakon keresztül. Az ÁSZF célja, hogy meghatározza a Szolgáltató és a Megrendelők (a továbbiakban: Ügyfelek) közötti jogokat és kötelezettségeket.

  

2. Szolgáltatások és Termékek

  

A Szolgáltató kerítések építését, talajcsavarok telepítését és mobilházak alapozását végzi. Az általunk nyújtott szolgáltatások részletes leírása, valamint az elérhető termékek a weboldalainkon találhatók.

  

3. Ajánlatok és Megrendelések

  

Az árajánlatok a telefonos vagy e-mailes megkeresés alapján készülnek és 10 naptári napig érvényesek. Az ajánlatok tartalmazzák a szükséges anyagokat, a munkadíjat és a szállítási költséget.

Az árajánlat minden esetben indikatív jellegű, és csak a megrendelés visszaigazolása után válik véglegessé.

Az árajánlat elfogadása e-mailben történhet. Az ajánlat elfogadásával az Ügyfél elfogadja a jelen ÁSZF feltételeit.

  

4. Árak és Fizetési Feltételek

  

A szolgáltatások díjazása és az ár meghatározása: A szolgáltatások díjazása az egyedi árajánlatok alapján történik, amelyeket a Szolgáltató készít az Ügyfél igényei és a helyszíni felmérés alapján. Az árajánlat tartalmazza a szükséges anyagokat, a munkadíjat és a szállítási költséget.

  

Fizetési ütemezés és módok: Az ajánlat elfogadása után a végösszeg 70%-áról előlegszámla készül, melynek beérkezése után kezdődhet a telepítés. A fennmaradó összeget a munka befejezésekor kell megfizetni, számla ellenében. Az Ügyfél fizethet átutalással vagy készpénzben, előzetes egyeztetés alapján.

  

Késedelmi kamatok és egyéb pénzügyi következmények: Az Ügyfél késedelmes fizetése esetén a Szolgáltató jogosult késedelmi kamatot felszámítani, amely a Ptk. vonatkozó rendelkezései szerint kerül meghatározásra. Ezen kívül a Szolgáltató jogosult a szolgáltatások felfüggesztésére vagy további intézkedések megtételére, amíg a teljes tartozás kiegyenlítésre nem kerül.

 

5. Határidők és Teljesítési Feltételek 

​​

Kezdési és befejezési dátumok: A munkálatok kezdési és befejezési dátumait az árajánlat elfogadása után, a Szolgáltató és az Ügyfél közötti egyeztetés során határozzák meg. Az időpontok függhetnek az időjárási körülményektől és egyéb külső tényezőktől.

  

Munkafolyamatok ütemezése: A munkafolyamatok ütemezését a Szolgáltató előre meghatározza és az Ügyféllel egyezteti. Az ütemezés tartalmazza a főbb munkafázisokat és azok várható időtartamát. A Szolgáltató fenntartja a jogot a munkafolyamatok módosítására előre nem látható körülmények esetén, amelyről az Ügyfelet haladéktalanul értesíti e-mailben.

  

6. Előre nem látható események

  

Amennyiben a telepítés a Szolgáltatón kívül álló okok miatt nem valósulhat meg (pl. talajban található kő vagy szikla, árok, bejárhatatlan terület, eltávolítandó objektum), minimum nettó 20.000 Ft logisztikai költséget számlázunk ki.

 

A talajcsavar telepítési tervben meghatározott adatoktól való eltérés (max. +/- 10 cm) a terepviszonyok miatt előfordulhat.

Amennyiben a talajban olyan akadályok találhatók, amelyek jelentősen megnehezítik vagy meghosszabbítják a munka elvégzését, a Szolgáltató fenntartja a jogot a megállapodott ár módosítására. Ebben az esetben a Szolgáltató köteles azonnal értesíteni az Ügyfelet e-mailben a helyzetről. Az ilyen helyzetek esetén a Szolgáltató és az Ügyfél közösen újratárgyalják az új árat és feltételeket e-mailben. Az új ár és feltételek elfogadása írásos jóváhagyást igényel mindkét fél részéről. Ha a megegyezés nem történik meg, a Szolgáltató jogosult a munkálatokat felfüggeszteni.
 

7. Módosítások és Kiegészítések

  

A szerződés módosításának feltételei: A szerződés bármilyen módosítása kizárólag írásban, e-mailben történhet, és mindkét fél jóváhagyását igényli. A módosításokat mind a Szolgáltató, mind az Ügyfél kezdeményezheti, és azok csak a másik fél írásos beleegyezésével válnak érvényessé.

  

Kiegészítő munkák és költségek kezelése: Amennyiben a munkálatok során kiegészítő munkák válnak szükségessé, a Szolgáltató köteles haladéktalanul értesíteni az Ügyfelet e-mailben, és írásos ajánlatot tenni a további munkákra és költségekre vonatkozóan. Az ilyen kiegészítő munkák csak az Ügyfél írásos jóváhagyása után végezhetők el.

  

8. Minőség és Garanciák

  

Minőségi követelmények és ellenőrzések: A Szolgáltató garantálja, hogy a munkálatok során felhasznált anyagok és a kivitelezés megfelel a vonatkozó szabványoknak és minőségi követelményeknek. A munkálatok során folyamatosan ellenőrizzük az anyagok és a munka minőségét, hogy biztosítsuk a legmagasabb színvonalat.

  

Garanciális feltételek és időszakok: A Szolgáltató az általa végzett munkára 1 év kötelező garanciát vállal a 2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv) vonatkozó rendelkezései szerint. A garancia feltétele, hogy az Ügyfél a telepítési munkálatok során a megfelelő karbantartást elvégezze.

  

Felhasznált beépített anyagok garanciája: A munkálatok során felhasznált és beépített anyagok esetében mindig az adott gyártó vagy beszállító garanciális feltételei az irányadók. A Szolgáltató közvetíti az Ügyfél számára a gyártói garanciális igényeket, és segíti azok érvényesítését.

  

Reklamációk: A garanciaidő alatt felmerülő hibák és problémák esetén az Ügyfél köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót e-mailben, és lehetőséget biztosítani a hiba kijavítására. A Szolgáltató köteles a garancia keretében felmerülő hibákat és hiányosságokat indokolatlan késedelem nélkül kijavítani. A garancia nem terjed ki az Ügyfél vagy harmadik fél által okozott károkra, illetve a nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodásokra.

  

9. Felelősségek és Kockázatkezelés

  

A felek jogai és kötelezettségei: 

 

A Szolgáltató köteles a munkálatokat a szerződésben meghatározott időben és minőségben elvégezni, és az Ügyfelet folyamatosan tájékoztatni a munkálatok állapotáról. 

 

Az Ügyfél köteles biztosítani a munkavégzés feltételeit, hozzáférést a munkaterülethez, és időben teljesíteni a fizetési kötelezettségeit. 

 

Kártérítési felelősség és kockázatmegosztás: 

 

A Szolgáltató felelősséget vállal az általa okozott károkért, amelyek a munkálatok során keletkeznek, kivéve, ha a kár az Ügyfél vagy harmadik fél hibájából ered. 

 

Az Ügyfél felelős minden olyan kárért, amely a munkaterület nem megfelelő előkészítése, illetve a nem rendeltetésszerű használat következtében keletkezik. 

 

A kockázatmegosztás keretében a Szolgáltató és az Ügyfél kötelesek együttműködni a felmerülő kockázatok minimalizálása érdekében. 

10. Titoktartás és Adatvédelem 

Az üzleti és személyes adatok védelme: A Szolgáltató elkötelezett az Ügyfelek üzleti és személyes adatainak védelme iránt. Az adatokat kizárólag a szerződés teljesítése céljából használjuk fel, és harmadik fél részére nem adjuk ki, kivéve, ha azt jogszabály előírja. 

Titoktartási kötelezettségek: A szerződő felek vállalják, hogy a szerződés teljesítése során tudomásukra jutott üzleti titkokat és egyéb bizalmas információkat bizalmasan kezelik, és harmadik fél számára nem teszik hozzáférhetővé. E kötelezettség a szerződés megszűnését követően is fennáll. 

Adatkezelési tájékoztató: A személyes adatok kezelésének részletes szabályai a weboldalainkon elérhető adatkezelési tájékoztatóban találhatók:

  

www.keritesrendszer.hu/adatkezelesi-tajekoztato

www.talajcsavardebrecen.hu/adatkezelesi-tajekoztato

www.mobilhazdebrecen.hu/adatkezelesi-tajekoztato 

Záró rendelkezések 

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Magyarországon hatályban lévő jogszabályok, különösen a 2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv) rendelkezései az irányadók. 

A szerződő felek közötti jogviszonyra a Magyarországon hatályban lévő jogszabályok az irányadók. Jogvita esetén a felek elsődlegesen békés úton kísérlik meg a megoldást. Ennek sikertelensége esetén a Szolgáltató székhelye szerinti illetékes bíróság rendelkezik hatáskörrel.

Webáruház Általános Szerződési Feltételek - Talajcsavar Debrecen

A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) alapvetően a Szolgáltató által nyújtott kivitelezési munkákra és egyéb általános szolgáltatásokra vonatkoznak. Amennyiben a vásárlás vagy megrendelés a weboldalon található webshopon keresztül történik, a webáruház működésére, a megrendelések kezelésére és teljesítésére, valamint a kapcsolódó jogokra és kötelezettségekre a jelen dokumentumban szereplő „Webáruház Általános Szerződési Feltételek” című fejezetek rendelkezései vonatkoznak.

A Webáruház Általános Szerződési Feltételek kifejezetten a weboldalon keresztül kötött elektronikus szerződésekre alkalmazandó, és kiegészíti az általános szabályokat. Kérjük, hogy a webáruházon keresztül történő vásárlás esetén a következő fejezeteket is olvassa el.

Bevezetés

Ez a dokumentum kizárólag elektronikus formában jön létre, nem kerül iktatásra, és nem minősül írásban megkötött szerződésnek. A szöveg magyar nyelven készült, és magatartási kódexre nem hivatkozik. A webshop működésével, a rendelési és szállítási folyamatokkal kapcsolatban felmerülő kérdésekkel a megadott elérhetőségeinken kereshetők vagyunk.

Az Általános Szerződési Feltételek hatálya a Szolgáltató weboldalán (https://www.talajcsavardebrecen.hu) és aldomainjein történő valamennyi jogviszonyra kiterjed. Az ÁSZF folyamatosan elérhető a következő webcímen: https://www.talajcsavardebrecen.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek

A „Elfogyott, de rendelhető” státuszú termékekkel kapcsolatos tájékoztatás

Webáruházunk célja, hogy vásárlóink számára a lehető legszélesebb termékkínálatot biztosítsuk, beleértve azokat a termékeket is, amelyek időlegesen nem állnak rendelkezésre raktárkészletünkben. Az ilyen termékeket a webshopban „Elfogyott, de rendelhető” státusszal jelöljük, jelezve, hogy a terméket megrendelésre próbáljuk beszerezni, az Önnel történő előzetes egyeztetés alapján.

Mit jelent az „Elfogyott, de rendelhető” státusz?

Ez a státusz azt jelzi, hogy a termék pillanatnyilag nem elérhető a webáruház raktárában, de lehetőség van arra, hogy azt külön beszerzéssel megrendeljük a beszállítóinktól. A beszállítás várható ideje és feltételei a beszállítótól és az aktuális készlethelyzettől függnek, amelyről minden esetben előzetesen tájékoztatjuk Önt.

A rendelés csak az Önnel történő egyeztetést és az Ön beleegyezését követően válik véglegessé.

A rendelés folyamata

Rendelés leadása: Az „Elfogyott, de rendelhető” státuszú termékeket ugyanúgy megrendelheti, mint bármely más terméket, a webshopon keresztül.

Automatikus visszaigazolás: A rendelés leadása után automatikus visszaigazoló e-mailt küldünk, amely jelzi, hogy a rendelését fogadtuk.

Kapcsolatfelvétel: Ügyfélszolgálatunk a rendelés leadása után haladéktalanul kapcsolatba lép Önnel (telefonon vagy e-mailben), hogy egyeztessük a beszállítás várható idejét, feltételeit, és esetleges árváltozásokat.

Egyeztetés és véglegesítés: A rendelés csak akkor válik véglegessé, ha Ön a feltételeket (pl. szállítási idő, ár) elfogadta. Amennyiben a feltételek nem felelnek meg az Ön igényeinek, a rendelés kötelezettségek nélkül lemondható.

Árváltozások és szállítási feltételek

Az „Elfogyott, de rendelhető” státuszú termékek esetében az ár a rendelés pillanatában feltüntetett ár, de az árváltozás jogát fenntartjuk. Ha a beszállító árváltoztatása miatt a termék ára módosul, arról azonnal értesítjük Önt.

Az árváltozásról szóló tájékoztatást követően Ön dönthet a rendelés fenntartásáról vagy annak lemondásáról. Az árváltozást csak az Ön előzetes beleegyezése esetén alkalmazzuk.


A szállítási határidő a beszállítótól függően változhat, amelyről az egyeztetés során pontos tájékoztatást nyújtunk.

Lemondási lehetőség és visszatérítés

Amennyiben a beszállítási határidő vagy az árváltozás miatt nem kívánja fenntartani a rendelést, azt bármikor, kötelezettségek nélkül lemondhatja az egyeztetés során.


Ha előlegfizetés történt, és a rendelés bármilyen okból nem teljesíthető, az előleget haladéktalanul visszatérítjük.

További fontos tudnivalók

Az ilyen termékek esetében fenntartjuk a jogot, hogy a rendelést csak akkor teljesítsük, ha a beszállító képes biztosítani a terméket az előre egyeztetett feltételekkel.


A szerződés a rendelés leadásakor nem tekinthető véglegesnek. A rendelés véglegesítése csak az Ön jóváhagyását követően történik meg.

Kérjük, hogy a rendelés leadása előtt olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket, és amennyiben kérdése van, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz bizalommal!

1. Szolgáltató adatai

Szolgáltató neve: Balogh Sisters Bt.
Székhely (és panaszügyintézés helye): 4031 Debrecen, Kenézy Gyula utca 9.
Kapcsolattartáshoz rendszeresen használt e-mail cím: talajcsavardebrecen@gmail.com
Cégjegyzékszám: 09-06-016300
Adószám: 26137678-2-09
Postai cím: 4031 Debrecen, Kishatár út 18.
Nyilvántartásba vételi hatóság: Hajdú-Bihar Megyei Cégbíróság
Telefonszám: +36 30 714 6224
Szerződés nyelve: magyar

Tárhelyszolgáltató neve, címe, e-mail címe:
Név: Wix Online Platforms Limited
Cím: 1 Grant's Row, Dublin 2, D02HX96, Írország
Kapcsolat: https://support.wix.com/en/article/contacting-wix-customer-care-for-support

2. Alapvető rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben, valamint azok értelmezésére a magyar jog az irányadó. Kiemelten alkalmazandók a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról és az információs társadalommal összefüggő egyes kérdésekről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. tv.), valamint a fogyasztók és vállalkozások közötti szerződések részletes szabályait rögzítő 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet vonatkozó előírásai. A kötelező jogszabályi rendelkezések minden esetben irányadók, külön kikötés nélkül is.

Jelen ÁSZF 2021. január 1-jén lépett hatályba, és visszavonásig érvényben marad. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy egyoldalúan módosítsa az ÁSZF-et. A módosítások okai lehetnek például a szállítási díjak változása, a jogszabályi előírások módosulása, üzleti érdekek, vagy a cégadatok változása. Az esetleges módosításokat a Szolgáltató a weboldalon teszi közzé, emellett a regisztrált vagy korábban vásárló Felhasználókat e-mailben értesíti. Az érintett Felhasználók jogosultak a szerződéstől elállni vagy azt felmondani.

A Szolgáltató minden jogot fenntart a weboldal, annak bármely részlete és a megjelenő tartalmak vonatkozásában, beleértve a terjesztést. A weboldalon található tartalmak vagy azok részeinek letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása vagy kereskedelmi forgalomba hozatala kizárólag a Szolgáltató írásos engedélyével lehetséges.

3. Regisztráció és vásárlás

A vásárlás vagy regisztráció során a Felhasználó köteles saját, valós adatait megadni. Amennyiben a megadott adatok hamisak, vagy más személyhez tartoznak, a létrejött elektronikus szerződés érvénytelennek minősül. A Szolgáltató kizár minden felelősséget abban az esetben, ha a Felhasználó más személy nevében vagy adataival veszi igénybe a szolgáltatásokat.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen, a Felhasználó által tévesen vagy pontatlanul megadott adatokból eredő szállítási késedelemért, problémáért vagy hibáért.

A Szolgáltató nem vonható felelősségre a Felhasználót érő károkért, ha a jelszó elvesztése vagy illetéktelen személyek hozzáférése olyan körülményekből fakad, amelyek a Szolgáltatónak nem róhatók fel.

4. Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre

A weboldalon található termékek kizárólag online rendelhetők meg. Az árak forintban kerülnek feltüntetésre, tartalmazzák a jogszabályban előírt általános forgalmi adót (ÁFA), azonban a szállítási költséget nem foglalják magukban. Csomagolási díjat a Szolgáltató nem számít fel.

A webshopban minden termék részletes leírással, megnevezéssel és illusztrációként szolgáló fotóval jelenik meg. A termékek adatlapján látható képek eltérhetnek a valós megjelenéstől, és kizárólag tájékoztató jellegűek.

Akciós ár bevezetése esetén a Szolgáltató teljes körű tájékoztatást nyújt a kedvezmény mértékéről és annak időtartamáról.

Amennyiben a Szolgáltató gondos eljárása ellenére hibás ár jelenik meg a webshopban, például a termék általánosan ismert vagy becsült értékétől jelentősen eltérő ár, illetve rendszerhiba miatt „0 Ft” vagy „1 Ft” összeg szerepel, a Szolgáltató nem köteles a megrendelést visszaigazolni. Ilyen esetben felajánlja a helyes árral történő rendelés-visszaigazolást. A Felhasználónak jogában áll elállni a vásárlási szándékától. Jelentős árkülönbségnek számít az, ha a termék vagy szolgáltatás piaci értékétől pozitív vagy negatív irányban legalább 50%-os eltérés mutatkozik, melyet a hazai bírói gyakorlat is irányadónak tekint. A feltűnő értékaránytalanság (Ptk. 6:98. §) fogalmát azonban a törvény nem határozza meg pontosan.

Az ilyen hibás ár esetén a valódi és a feltüntetett ár közötti aránytalanságot egy átlagos fogyasztónak is könnyen fel kell ismernie. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint szerződés kizárólag a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Ha nem jön létre egyetértés a feltételekben, akkor a szerződés érvénytelennek minősül, és ebből nem származhatnak jogok vagy kötelezettségek.

5. A rendelés folyamata

A Felhasználó a vásárlási folyamatot regisztrációt követően bejelentkezve, vagy akár regisztráció nélkül is megkezdheti.

A kívánt termékek kiválasztása után a Felhasználó megadja a szükséges darabszámot.

A kiválasztott termékek a „kosárba” helyezhetők, amelynek tartalmát bármikor ellenőrizheti a „kosár” ikonra kattintva.

Ha további termékeket kíván hozzáadni, a „vásárlás folytatása” gomb segítségével folytathatja a böngészést. Ha nem kíván több terméket vásárolni, ellenőrzi a kosárban lévő termékek mennyiségét.

 

A kosár tartalmát az „X” ikonra kattintva törölheti. A mennyiségi változtatásokat a „kosár frissítése” gombbal véglegesítheti.

A rendelés folytatásához a Felhasználó megadja a szállítási címet, majd kiválasztja a kívánt szállítási és fizetési módot. A rendelkezésre álló opciókat a következő szakasz tartalmazza.

Fizetési módok

Raktárunkban történő átvétel esetén bankkártyás, készpénzes fizetésre vagy előre utalásra van lehetőség. A rendelés kifizetése minden esetben feltétele az átvételnek, illetve a csomag elindításának.

Utánvétes fizetés esetén, házhoz szállításkor a futárnál az összeget nem lehet kiegyenlítheti.

 

Online bankkártyás fizetés - amennyiben elérhető

Amennyiben webáruházunkban elérhető az online bankkártyás fizetési lehetőség, a rendelési folyamat végén a rendszer a STRIPE biztonságos fizetési felületére irányítja Önt, ahol a szükséges kártyaadatok megadásával rendezheti a számlát. A STRIPE rendszer lehetővé teszi, hogy bármely bank által kibocsátott kártyát használhasson.

Felhívjuk figyelmét, hogy az online bankkártyás fizetési lehetőség nem minden esetben érhető el a webáruházban. Ennek elérhetősége attól függ, hogy az adott időszakban milyen fizetési módokat kínálunk. Előfordulhat, hogy az online bankkártyás fizetés nem elérhető. Ilyen esetekben kérjük, válasszon másik fizetési módot, például készpénzes vagy átutalásos fizetést, amelyről minden esetben előzetesen tájékoztatjuk Önt a rendelési folyamat során.

Sikertelen tranzakció esetén, ha az online fizetés elérhető, regisztrált felhasználók később újra beléphetnek a rendelésükbe, és ismét megpróbálhatják a fizetést.

Banki átutalás

A rendelés beérkezését követően e-mailben elküldjük a számlát, amely tartalmazza az átutaláshoz szükséges adatokat. Kérjük, az utalás során a megjegyzés rovatban kizárólag a számla sorszámát tüntesse fel, a rendelési számot vagy a termékek nevét ne. Az utalás elindítása előtt várja meg, amíg megkapja a számlát, mivel annak hiányában nem tudjuk az átutalást feldolgozni. A termék kiszállítása csak az összeg beérkezését követően történik meg.

Szállítási költség

A szállítási díjakra és egyéb információkra vonatkozó részletek elérhetők a következő oldalon: https://www.talajcsavardebrecen.hu/szallitasi-informaciok

Hibák és korrekciók

Amennyiben a webshopban hibás árak vagy termékinformációk jelennek meg, fenntartjuk a jogot azok kijavítására. A hibát észlelve, illetve annak javítását követően haladéktalanul értesítjük a vásárlót az új adatokkal. A Felhasználónak ezt követően lehetősége van megerősíteni rendelését az új feltételek alapján, vagy elállhat a vásárlási szándékától.

Fizetendő végösszeg

A megrendelés végösszege a rendelési összesítésben és a visszaigazoló e-mailben feltüntetett minden költséget tartalmaz. Ez az összeg magában foglalja a termékek árát és az esetleges szállítási díjakat.

A számla elektronikus formában kerül kiküldésre, legkésőbb a csomag feladásakor, a rendelés során megadott e-mail címre. Ha a termékhez jótállási jegy tartozik, azt a csomag tartalmazza. A számla hiánya miatt a Szolgáltató nem fogad el reklamációt, és annak pótlása kizárólag díjfizetés ellenében lehetséges.

A Felhasználó köteles a csomagot, különösen törékeny termékek esetében, kézbesítéskor a futár jelenlétében ellenőrizni. Ha a terméken vagy a csomagoláson sérülést észlel, köteles jegyzőkönyvet készíttetni. Sérült csomagot a Felhasználó nem köteles átvenni. A csomagok kézbesítése munkanapokon, 8:00 és 17:00 óra között történik.

Az adatok megadása után a Felhasználó a "megrendelés elküldése" gombra kattintva véglegesítheti rendelését. Ezt megelőzően lehetősége van az adatok ellenőrzésére, valamint a megrendeléshez megjegyzést is fűzhet, vagy e-mailben jelezheti egyedi kéréseit.

A megrendelés elküldésével a Felhasználó tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

A megrendelési folyamat során a Felhasználó a rendelés véglegesítése előtt bármikor visszaléphet az előző lépésekhez, hogy a megadott adatokat javítsa. A kosár tartalma bármikor megtekinthető és módosítható. Ha a kosárban nem a kívánt mennyiség szerepel, a darabszám mezőben javítható, majd a „kosár frissítése” gomb megnyomásával a változtatások érvényesíthetők. A nem kívánt termékek az „X” vagy „törlés” gomb használatával eltávolíthatók. A rendelés során a Felhasználó folyamatosan ellenőrizheti és módosíthatja az adatokat.

A megrendelés elküldése után a Felhasználó automatikus visszaigazoló e-mailt kap. Ha ez az értesítés 48 órán belül nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettségek alól. A visszaigazolás és a megrendelés akkor tekinthető megérkezettnek, amikor az a címzettnél elérhetővé válik. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a visszaigazolás késedelméért, ha annak oka a Felhasználó által megadott helytelen e-mail cím vagy a levelezési tárhely telítettsége.

Fontos tudni, hogy az automatikus visszaigazolás nem minősül szerződésnek. A szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató az automatikus visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a rendelés részleteiről és a várható teljesítési időpontról.

6. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

A megrendelések feldolgozása kizárólag a nyitvatartási időben történik. Bár a rendelés leadása bármikor lehetséges, a munkaidőn kívül érkezett megrendelések feldolgozása a következő munkanapon kezdődik meg. A Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton tájékoztatja a Felhasználót a teljesítés várható időpontjáról.

A raktáron lévő termékek esetében az általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 1-3 munkanap. Ha egy termék nincs készleten, a várható teljesítési idő minden esetben feltüntetésre kerül a termék adatlapján.

Az adásvételi szerződés értelmében a Szolgáltató köteles a termék tulajdonjogát átruházni, míg a Felhasználó vállalja a vételár megfizetését és a termék átvételét.

Abban az esetben, ha a Szolgáltató vállalja a termék kiszállítását, a kárveszély a termék birtokba vételekor száll át a Felhasználóra vagy az általa kijelölt harmadik személyre. Amennyiben a fuvarozót a Felhasználó bízta meg, és nem a Szolgáltató ajánlotta, a kárveszély már a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a Felhasználóra.


Amennyiben az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és a felek nem állapodnak meg ettől eltérően, a Szolgáltató a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a terméket a Felhasználó rendelkezésére bocsátani.

Ha a Szolgáltató késedelembe esik, a Felhasználó jogosult egy póthatáridőt meghatározni. Amennyiben a Szolgáltató a póthatáridőn belül sem teljesít, a Felhasználó élhet a szerződéstől való elállás jogával.

A Felhasználó póthatáridő kitűzése nélkül is jogosult elállni a szerződéstől, ha:

a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadja; vagy


a szerződést a felek megállapodása szerint, vagy a szolgáltatás jellegéből adódóan, egy meghatározott időpontban kellett volna teljesíteni, és annak teljesítése más időpontban már nem lehetséges.

Ha a Szolgáltató nem tudja teljesíteni a szerződésben vállalt kötelezettségét, mert a termék nem áll rendelkezésre, köteles erről haladéktalanul értesíteni a Felhasználót, és az általa befizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

A Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy ha a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt terméket – a választott fizetési módtól függetlenül –, az szerződésszegésnek minősül. A Polgári Törvénykönyv (6:142. §) értelmében, aki szerződésszegéssel kárt okoz a másik félnek, köteles azt megtéríteni. A felelősség alól kizárólag akkor mentesülhet, ha bizonyítja, hogy a szerződésszegést olyan, az ellenőrzési körén kívül eső, előre nem látható körülmény okozta, amelynek elkerülése vagy a kár elhárítása tőle nem volt elvárható. A kártérítési kötelezettség a szolgáltatás tárgyában bekövetkezett károkra terjed ki, szándékos szerződésszegés esetén pedig a Szolgáltató teljes kárát meg kell téríteni.

Ez azt jelenti, hogy amennyiben a Felhasználó nem jelzi elállási szándékát, a Szolgáltató jogosult a termékek beszerzéséből, tárolásából, illetve a szállítási költségekből (oda-vissza irányban) származó kárát a Felhasználóval szemben érvényesíteni.

A Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy az ilyen szerződésszegésből eredő jogi igényei érvényesítéséhez jogi képviselői segítségét veszi igénybe. Ennek következtében a szerződésszegésből fakadó egyéb költségek – ideértve a fizetési meghagyásos eljárás díjait – a Felhasználót terhelik.

 

7. Elállási jog

Az Európai Parlament és Tanács 2011/83/EU irányelve, valamint a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a Fogyasztó jogosult arra, hogy a megrendelt termék kézhezvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elálljon a szerződéstől, és visszaküldje a terméket. Amennyiben a Szolgáltató elmulasztja az elállási jogról szóló tájékoztatást, a Fogyasztó az elállási jogát akár 1 éven belül is gyakorolhatja. Ha a tájékoztatás a 14 napos határidő lejártát követően, de 12 hónapon belül megtörténik, az elállási jog a tájékoztatás napjától számított 14 napig gyakorolható.

Az elállási jog határideje azon a napon kezdődik, amikor a Fogyasztó, vagy az általa kijelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik fél a terméket átvette. Ez a jog a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolható.

A termék visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, mivel a vállalkozás nem vállalta ezek fedezését. Az elállási jog gyakorlása során a Fogyasztónak a visszaküldés költségén kívül más díjat nem kell megfizetnie.

Az elállási jog nem vonatkozik olyan termékekre, amelyeket a Fogyasztó egyedi kérésére vagy utasítása alapján állítottak elő, illetve amelyeket egyértelműen a Fogyasztó személyes igényeihez igazítottak. Ezekben az esetekben a Szolgáltató külön tájékoztatja a Fogyasztót az elállási jog kizárásáról, és ennek tudomásulvétele érdekében egyedi nyilatkozatot kér a Fogyasztótól.

A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:

Ha a szolgáltatás teljesítése a fogyasztó kifejezett és előzetes beleegyezésével kezdődött meg, és a teljesítés befejezése után a fogyasztó tudomásul vette, hogy elveszíti a felmondási jogát.

Olyan termékek vagy szolgáltatások esetében, amelyek ára vagy díja a pénzpiaci ingadozásoktól függ, amelyeket a vállalkozás nem tud befolyásolni, még az elállási jog gyakorlására nyitva álló időszakban sem.

Romlandó vagy rövid ideig minőségét megőrző termékek esetén.

Zárt csomagolású termékek esetén, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontás után már nem küldhetők vissza.

Ha a termék jellegénél fogva az átadást követően más termékekkel elválaszthatatlanul keveredik.

Ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel őt sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.

Szállásnyújtásra, fuvarozásra, személygépjármű-kölcsönzésre, étkeztetésre vagy szabadidős tevékenységekre vonatkozó szerződések esetén, ha a teljesítési időpontról a szerződésben előzetesen megállapodtak.

Digitális adattartalmak esetében, amelyek nem tárgyi adathordozón kerülnek nyújtásra, ha a fogyasztó kifejezett beleegyezésével kezdődött meg a teljesítés, és a beleegyezés során tudomásul vette, hogy az elállási jogát elveszíti.

A Szolgáltató a termék visszaérkezését vagy az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően a vonatkozó jogszabályok alapján haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által kifizetett összeget, beleértve a szállítási díjat is.

A visszatérítést az eredeti ügylet során használt fizetési móddal azonos módon hajtjuk végre, kivéve, ha a Fogyasztó kifejezetten hozzájárul egy másik fizetési mód alkalmazásához. Az alternatív visszatérítési mód választása esetén semmilyen többletköltség nem terheli a Fogyasztót.

A Fogyasztó köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat megküldésétől számított 14 napon belül visszajuttatni a Szolgáltató címére. Ez történhet a termék visszaküldésével vagy személyes leadással.

Amennyiben a Fogyasztó írásban kíván élni elállási jogával, elegendő, ha az elállási nyilatkozatot 14 napon belül megküldi a Szolgáltatónak.

A Fogyasztó akkor teljesíti a határidőt, ha a 14 napos időszak lejárta előtt visszaküldi vagy átadja a terméket. A visszaküldés időben teljesítettnek minősül, ha a terméket a határidő lejárta előtt elküldik.

A visszaküldés közvetlen költségét a Fogyasztónak kell viselnie, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta ennek fedezését. A Szolgáltató nem köteles megtéríteni azokat a többletköltségeket, amelyek abból adódnak, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szállítási módtól eltérő lehetőséget választott.

A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg a terméket vissza nem kapja, vagy a Fogyasztó nem nyújt be igazolást arról, hogy a terméket visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpont az irányadó.

Ha a Fogyasztó élni kíván elállási jogával, azt megteheti a Szolgáltató elérhetőségein keresztül írásban (például a mellékelt adatlap segítségével), telefonon vagy személyesen. Írásbeli postai bejelentés esetén a postára adás dátumát vesszük figyelembe, telefonos értesítés esetén pedig a hívás időpontját. Postai úton történő értesítést csak ajánlott küldeményként vagy csomagként fogadunk el. A visszaküldött terméket postai úton vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Fogyasztó a Szolgáltató részére.

A Fogyasztó felelős az olyan értékcsökkenésért, amely a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékű használatból ered.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályait tartalmazó 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a megfelelő hivatalos forrásból érhető el. Ugyanígy az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelve is elérhető az erre vonatkozó hivatalos platformon.

Bármilyen további panasz esetén a Fogyasztó a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeken keresheti meg a Szolgáltatót.

Fontos kiemelni, hogy az elállási jog kizárólag olyan Felhasználók számára biztosított, akik a Polgári Törvénykönyv értelmében fogyasztónak minősülnek. Az elállási jog nem vonatkozik olyan Felhasználókra, akik szakmai, üzleti tevékenységük keretében járnak el, így vállalkozásokra sem.

Az elállási jog gyakorlásának menete

Ha a Fogyasztó élni kíván az elállási jogával, köteles azt a Szolgáltató elérhetőségein keresztül jelezni.

Az elállási jog határidőben történő gyakorlásához a Fogyasztónak a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül el kell küldenie az elállási nyilatkozatát. Írásbeli elállás esetén elegendő, ha a nyilatkozatot a határidőn belül postára adja. Postai úton történő értesítés esetén a postára adás dátuma, e-mailben vagy faxon történő értesítés esetén az üzenet küldési ideje a mérvadó.

Az elállás bejelentését követően a Fogyasztónak haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül vissza kell küldenie a terméket a Szolgáltató címére. A határidő akkor számít betartottnak, ha a terméket a 14 napos határidő lejárta előtt elküldik. A termék visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli.

A Szolgáltató nem téríti meg azokat a többletköltségeket, amelyek abból adódnak, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által kínált legolcsóbb szállítási módtól eltérő szállítási lehetőséget választott. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Több termék adásvétele esetén, ha az egyes termékek szállítása különböző időpontokban történik, az elállási jog az utoljára kézbesített termék kézhezvételétől számított 14 napon belül gyakorolható. Több tételből vagy darabból álló termék esetén az utolsó tétel vagy darab átvételének napjától számított 14 nap áll rendelkezésre az elállási jog gyakorlására.

8. Jótállás és szavatosság

Hibás teljesítés


A szolgáltatás hibásnak minősül, ha a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek. A teljesítés nem tekinthető hibásnak, ha a jogosult a hibáról a szerződéskötés időpontjában tudott, vagy arról tudnia kellett volna.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekben érvénytelen minden olyan rendelkezés, amely a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályokat a fogyasztó hátrányára módosítja.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Polgári Törvénykönyv rendelkezései alapján érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?


A Felhasználó a következő jogok közül választhat: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára aránytalan többletköltséget jelentene más igények teljesítéséhez képest. Ha a kijavítás vagy kicserélés nem lehetséges, a Felhasználó kérheti az ellenszolgáltatás arányos csökkentését, a hibát saját maga vagy más által a vállalkozás költségére kijavíttathatja, vagy végső esetben elállhat a szerződéstől. A választott jog gyakorlása közben a Felhasználó áttérhet egy másik igényre, de ennek költségeit viselnie kell, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy a vállalkozás miatt vált szükségessé.

Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó a kellékszavatossági igényét?


A Felhasználó köteles a hibát annak észlelését követően haladéktalanul, de legkésőbb két hónapon belül jelezni a Szolgáltató felé. A teljesítés időpontjától számított két év elteltével azonban a kellékszavatossági igény már nem érvényesíthető, mivel a jog elévül.

Kivel szemben érvényesítheti a Felhasználó a kellékszavatossági igényét?


A Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltételei vannak a kellékszavatossági jogok érvényesítésének?


A teljesítést követő hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítéséhez elegendő a hiba bejelentése, amennyiben a Felhasználó igazolja, hogy a terméket vagy szolgáltatást a Szolgáltató biztosította. Hat hónap elteltével azonban a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt.

Termékszavatosság (csak fogyasztónak minősülő Felhasználó esetén)

Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával?


Ha egy termék hibásnak bizonyul, a Fogyasztó választhat, hogy kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesít.

Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?


A Fogyasztó termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?


Egy termék hibásnak minősül, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által megadott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőn belül érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?


A termékszavatossági igényt a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül lehet érvényesíteni. Vállalkozások esetében ez az időtartam egy év. E határidő leteltével az igény már nem érvényesíthető.

Kivel szemben és milyen feltételekkel érvényesíthető a termékszavatossági igény?


A termékszavatossági igény kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesíthető. A termék hibáját a Fogyasztónak kell bizonyítania.

Milyen esetben mentesül a gyártó (forgalmazó) a termékszavatossági kötelezettség alól?


A gyártó vagy forgalmazó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta vagy hozta forgalomba,

a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy a termék hibája jogszabályi vagy hatósági előírás alkalmazásából ered.

A mentesüléshez elegendő, ha a gyártó egyetlen okot igazol.

Fontos tudni, hogy ugyanazon hiba miatt nem érvényesíthető párhuzamosan kellékszavatossági és termékszavatossági igény. Ha a termékszavatossági igény alapján a terméket kicserélik vagy kijavítják, a kicserélt termékre vagy a kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági jogok továbbra is érvényesíthetők a gyártóval szemben.

Jótállás

Milyen esetben élhet a Fogyasztó a jótállási jogával?


Hibás teljesítés esetén, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján, a Szolgáltató köteles jótállást biztosítani, ha a Fogyasztó tartós fogyasztási cikket vásárol.

Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg a Fogyasztót jótállás alapján?


A termékekre vonatkozó jótállási időtartam egy év, amely a termék átvételének napján kezdődik.

A jótállás alapján a Fogyasztó jogosult:

kérni a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, ha ezek nem lehetségesek, az ár arányos csökkentését igényelheti, vagy végső esetben a szerződéstől elállhat.

A jótállási határidő és jogok érvényesítése

A jótállási határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási időszak a fogyasztási cikk átadásának napján kezdődik, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával veszi kezdetét. Amennyiben a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezik üzembe, a jótállási idő kezdő napja az átadás napja.

A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét az alábbi helyeken érvényesítheti:

a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén vagy fióktelepén, a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál.


A jótállás keretében a jogosult az alábbi jogokkal élhet:

Kijavítás vagy kicserélés kérése – kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak másik jótállási jog teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget okozna. A döntésnél figyelembe veszik a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a hiba súlyosságát, és a jogosult számára a kijavítás vagy kicserélés elmaradásából eredő érdeksérelmet.

Ellenszolgáltatás arányos csökkentése, saját költségére történő kijavítás vagy a szerződéstől való elállás – ezek akkor kérhetők, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy kicserélést nem vállalja, nem tudja teljesíteni, vagy ha a jogosult érdeke megszűnt a kijavítás vagy kicserélés iránt.

Fontos megjegyezni, hogy jelentéktelen hiba esetén elállási jog nem gyakorolható.

Javítási és cserehatáridők

Törekvés a 15 napos határidőre


A 9/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-ának értelmében a Szolgáltató köteles törekedni arra, hogy a hibás termék kijavítását vagy cseréjét legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha ez az időtartam meghaladja a 15 napot, a Szolgáltatónak tájékoztatnia kell a fogyasztót a javítás vagy csere várható időtartamáról. A tájékoztatás elektronikus úton vagy más, a fogyasztó által átvételre igazolható módon történik, a fogyasztó előzetes hozzájárulásával.

Ha a termék nem javítható


Amennyiben a jótállási idő alatt a termék első javítása során megállapítást nyer, hogy az nem javítható, a Szolgáltató köteles a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a csere nem lehetséges, a Szolgáltató a vételárat 8 napon belül visszatéríti a fogyasztónak.

Ha a termék negyedszer is meghibásodik


Abban az esetben, ha a jótállási idő alatt a termék 3 javítás után ismét meghibásodik, a Szolgáltató köteles a terméket 8 napon belül kicserélni, kivéve, ha a fogyasztó a vételár arányos csökkentését igényli, vagy a terméket a vállalkozás költségére kijavítja vagy kijavíttatja. Ha a csere nem megoldható, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül visszatéríteni.

Ha a javítás 30 napon belül nem történik meg


Ha a javítás a Szolgáltatóhoz benyújtott igénytől számított 30 napon belül nem valósul meg, és a fogyasztó eltérően nem rendelkezik, a Szolgáltató köteles a terméket a 30 napos határidő lejártát követő 8 napon belül kicserélni. Ha a csere nem lehetséges, a vételárat a harmincnapos határidő lejártát követő 8 napon belül vissza kell téríteni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett. Fontos megjegyezni, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthető. Ettől függetlenül a fogyasztót a jótállásból eredő jogok megilletik a termékszavatosság és kellékszavatosság fejezeteiben meghatározott jogosultságoktól függetlenül is.

Természetes elhasználódás és avulás

A Szolgáltató nem vállal jótállást a jótállási idő lejártát követően a természetes elhasználódásból vagy avulásból eredő károkért, még akkor sem, ha azok a termék szakmailag elvárható élettartamán belül keletkeznek.

Nem rendeltetésszerű használat

A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása után hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, a termék rendeltetésétől eltérő használatából, vagy egyéb, nem megfelelő behatásokból származnak.

Három munkanapon belüli csereigény

Ha a fogyasztási cikk meghibásodása a vásárlástól vagy az üzembe helyezéstől számított három munkanapon belül akadályozza a rendeltetésszerű használatot, a Fogyasztó csereigénnyel élhet. Ebben az esetben a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni.

9. A szavatossági igények érvényesítésének eljárása

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések esetén a felek megállapodása nem térhet el a vonatkozó jogszabályi előírásoktól a fogyasztó hátrányára.

A fogyasztónak kötelessége bizonyítani a szerződés megkötését, amelyet számlával vagy nyugtával tehet meg. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségeket a Szolgáltatónak kell viselnie a Polgári Törvénykönyv 6:166. §-a alapján.

A szavatossági igényt a Felhasználónak írásban kell bejelentenie a Szolgáltató felé, akár postai úton, akár e-mailben. A bejelentést követően a Szolgáltató köteles jegyzőkönyvet felvenni az igényről, és annak másolatát igazolható módon haladéktalanul a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

Amennyiben a Szolgáltató nem tud azonnal nyilatkozni a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségéről, köteles öt munkanapon belül értesíteni a fogyasztót az álláspontjáról. Az elutasítás esetén az indokokról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is tájékoztatást kell adni.

A jegyzőkönyvet a Szolgáltatónak a felvételétől számított három évig meg kell őriznie, és az ellenőrző hatóság kérésére be kell mutatnia.

A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a javítás vagy csere időtartama meghaladja a 15 napot, a Szolgáltató köteles tájékoztatni a fogyasztót a várható időtartamról. A tájékoztatás történhet elektronikus úton vagy más, a fogyasztó által igazolható módon, amennyiben a fogyasztó ehhez előzetesen hozzájárult.

10. Vegyes rendelkezések

A Szolgáltató jogosult a kötelezettségei teljesítéséhez közreműködőt igénybe venni. A közreműködő jogellenes magatartásáért a Szolgáltató teljes felelősséggel tartozik, mintha a jogellenes cselekményt maga követte volna el.

Amennyiben a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogellenessé vagy érvényesíthetetlenné válna, ez nem érinti a többi rendelkezés érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét.

Ha a Szolgáltató nem él a Szabályzatban meghatározott jogaival, ez nem jelenti azt, hogy lemondana az adott jog gyakorlásáról. A jogról való lemondás kizárólag kifejezett, írásos formában érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy esetben nem követeli meg valamely feltétel szigorú betartását, nem zárja ki, hogy a jövőben ugyanarra a feltételre vonatkozóan ragaszkodjon a pontos betartáshoz.

A Szolgáltató és a Felhasználó törekszik arra, hogy a közöttük felmerülő vitás kérdéseket békés úton rendezzék

.

Magyar jog alkalmazása

A Felek megállapodnak abban, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, és annak karbantartását is itt végzik. Bár az oldal más országokból is elérhető, a Felhasználó kifejezetten elfogadja, hogy a Felhasználó és a Szolgáltató közötti jogviszonyra a magyar jog az irányadó. Amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül, a Polgári Perrendtartás 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztó lakóhelye szerinti bíróság kizárólagos illetékességgel rendelkezik a szerződésből eredő vitás ügyekben.

Hozzáférés feltételei

A Szolgáltató nem alkalmaz eltérő hozzáférési feltételeket a webshopban elérhető termékek tekintetében a Felhasználó állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján.

Fizetési feltételek

A Szolgáltató az általa elfogadott fizetési módok esetében nem különbözteti meg a Felhasználókat állampolgárságuk, lakóhelyük, letelepedési helyük, a fizetési számlájuk számlavezetési helye, a pénzforgalmi szolgáltató székhelye vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátási helye alapján.

A Szolgáltató megfelel az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendeletének, amely a belső piacon belüli indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépést célozza. E rendelet a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendeleteket, valamint a 2009/22/EK irányelvet módosítja, biztosítva a vevők állampolgárságán, lakóhelyén vagy letelepedési helyén alapuló megkülönböztetés tilalmát.

11. Panaszkezelés rendje (fogyasztónak minősülő Felhasználók esetén)

Panasz benyújtásának lehetősége

Áruházunk célja, hogy minden megrendelést magas színvonalon, a vásárlók teljes megelégedésére teljesítsünk. Amennyiben a Felhasználónak mégis panasza merül fel a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, azt a megadott telefonszámon, e-mail címen vagy postai úton jelezheti. Minden esetben kérjük a panasz írásbeli megerősítését.

Szóbeli panasz kezelése

A szóbeli panaszokat a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség esetén orvosolja. Ha a Felhasználó nem elégedett a panasz kezelésével, vagy az azonnali kivizsgálás nem lehetséges, a Szolgáltató jegyzőkönyvet készít a panaszról és saját álláspontjáról, amelynek egy példányát átadja a Felhasználónak.

Írásbeli panasz kezelése

Az írásban beérkező panaszokra a Szolgáltató legkésőbb 30 napon belül írásban válaszol. Az elutasító válasz esetén a döntést indokolja. A panaszról készült jegyzőkönyvet, valamint az írásos választ a Szolgáltató három évig megőrzi, és szükség esetén bemutatja az ellenőrző hatóságoknak.

Hatósági vagy békéltető testület eljárása

Amennyiben a Felhasználó panaszát a Szolgáltató elutasítja, lehetősége van hatósági vagy békéltető testülethez fordulni az alábbiak szerint:

Fogyasztóvédelmi hatóság megkeresése

Amennyiben a Felhasználó panasszal szeretne élni, a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. Az általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el a fogyasztóvédelmi törvény (Fgytv.) 45/A. § (1)-(3) bekezdése, valamint a 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján. További információ és elérhetőség:

http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek.

Békéltető testület megkeresése

A Felhasználónak lehetősége van békéltető testülethez fordulni panaszával. Az illetékes békéltető testületek elérhetőségei az alábbi linken érhetők el:

https://bekeltetes.hu/

A békéltető testületek hatásköre a fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére terjed ki. Feladatuk, hogy megkíséreljék egyezség létrehozását a felek között, és ha ez nem vezet eredményre, döntést hoznak a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítése érdekében. A testületek tanácsot is adhatnak a fogyasztók jogairól és kötelezettségeiről.

Határon átnyúló online adásvételi vagy szolgáltatási szerződések esetében a kijelölt békéltető testület jár el, amelyet a fogyasztóvédelemért felelős miniszter határoz meg.

A fogyasztók igénybe vehetik az Uniós online vitarendezési platformot is. Ehhez regisztráció szükséges az Európai Bizottság rendszerében, amelyet követően panaszukat online is benyújthatják a

 

http://ec.europa.eu/odr oldalon.

A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli. Ennek részeként köteles írásos válasziratot benyújtani a testület számára, valamint biztosítani, hogy a meghallgatáson egy egyezségkötésre jogosult személy képviselje. Ha a Szolgáltató székhelye nem az illetékes békéltető testület szerinti megyében található, a Szolgáltató köteles a fogyasztó számára írásbeli egyezségkötési lehetőséget biztosítani.

Ha a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem hoz eredményt, lehetősége van bírósághoz fordulni a jogvita rendezése érdekében. A keresetlevelet az alábbi tartalommal kell benyújtani:

az eljáró bíróság megnevezése,

a felek és képviselőik neve, lakcíme, és perbeli szerepe,

az érvényesíteni kívánt jog, annak alapjául szolgáló tényekkel és bizonyítékokkal,

a bíróság hatáskörére és illetékességére vonatkozó adatok,

a bíróság döntésére irányuló határozott kérelem.

A keresetlevélhez csatolni kell azokat az okiratokat, vagy azok másolatát, amelyeket a fogyasztó bizonyítékként fel kíván használni.

12. Szerzői jogok

A weboldal, mint szellemi alkotás, szerzői jogi védelem alatt áll. Tilos a weboldalon található tartalmak vagy azok bármely részletének másolása, újraközlése, elektronikus tárolása, feldolgozása vagy értékesítése a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül.

A weboldalon található anyagok csak írásbeli engedély birtokában vehetők át, és ebben az esetben is kötelező a forrásra való hivatkozás feltüntetése.

A Szolgáltató minden jogot fenntart a szolgáltatás összes elemére, ideértve a domainneveket, aldomainneveket és az internetes reklámfelületeket.

Tilos a weboldal tartalmának visszafejtése, módosítása, illetve bármilyen olyan alkalmazás használata, amely a weboldal működését vagy szerkezetét jogosulatlanul megváltoztatja vagy befolyásolja. Ez magában foglalja a felhasználói azonosítók és jelszavak jogosulatlan létrehozását vagy használatát is.

A weboldal neve és tartalmai szerzői jogi védelem alatt állnak, azok felhasználása – hivatkozás kivételével – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásos hozzájárulásával lehetséges.

13. Adatvédelem

A weboldal adatkezelésére vonatkozó részletes tájékoztató elérhető az alábbi linken:

https://www.talajcsavardebrecen.hu/adatkezelesi-tajekoztato

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. január 21. napjától érvényes.

bottom of page